Alla inlägg under oktober 2009

Av camilla - 31 oktober 2009 10:35

Helgen kommer att handla om förberedelser inför nästa vecka då jag skall opereras. Huset vill jag ha storstädat tvätten klar . Nästa vecka lär jag inte kunna göra mycket. Idag skall jag träffa en ny klient som driver en restaurang annars skall jag bara fixa hemma.

Igår var A och hennes kompis hos en trvlig kille men på kvällen så fäljde den andra tjejen inte med hem till oss så jag sms<.a mamman och förklara hur det låg till. A berättade då att tjejen hade druckit vilket A berättade för mamman. Mamman ringde son dotter men hon svarade inte så mamman körde dit, vet inte hur det gick sen. Tragiskt ,tjejen är 13 år. Men mamman kämpar som bara attan med sina barn. Tösen har varit här sedan förra helgen och det har funkat utmärkt. Mamman har fått en paus i sitt slit och jag har haft lugnt eftersom de har varit på hemmaplan.

Igår var jag hos min svärson och gjorde klart hans firmapapper. Barbbarnet var hemma och gud vad hon är mysig. Önskar att jag haft mer tid för henne men det är inte lätt när man har tonåringar för de sväljer all tid man har. Barnbarnet är 4 år och J är 13 och A är 12 så ni förstår vart det största engagemanget tarvägen. Men hon har fina farfäldrar också så hon får mycket uppmärksamhet där istället. Fd sambon har jag varit ute på date med. Thairestaurang som inte var världens bästa. Vi tar dag för dag och ser hur det utvecklar sig men detta är suveränt skönt iallafall än så länge. Ha en bra helg så får vi se när jag orkar skriva nästa gång

Av camilla - 29 oktober 2009 12:55

Jag blit vansinnig på barnens pappa, idag ringde A för att fråga om inte de kunde träffas med deras lillebror han svarade - vi kan ta den annan gång. A- jamen jag har inte träffat Lucas på 3 år. Tony svarar DET ÄR INTE MITT FEL

Vem fan ansvarar då för det? Hans andemening var att det är A fel att han är dömd, för i hans värld så är han oskyldig och A har lyckats manipulera socialen, domare . Mäktigt att en 10 åring( som hon var då) lyckats med det.

J fick träffa Lucas när de firade hans födelsedag, A har som sagt var inte firat med pappa och lillebror.

Detta speglar Tonys kvinnosyn, i hans värld så är kvinnan mindre värd och tyvärr överför han det i verkliga livet mot sin dotter. Stackars patetiska människa. Jag tror aldrig att A och hennes pappa kommer att ha en fungerande relation. T är för hatisk och egoistisk. Jag har funderat på om hans diagnos är narcisist. Blir mer och mer övertygande om att så är fallet. Svårt att fatta att vi var ihop(gifta)i 10 år . Att man varit så blind . Men det är nog så att barnen tar mer skada av att ha ett umgänge än att han är ute ur bilden?? Eller kanske bara skönare för mig??

Man får kämpa vidare

Av camilla - 27 oktober 2009 08:38

Nu har sambon flyttat. Känns jätteskönt. Barnen fungerar utmärkt. Skönt att slippa ha ytterliggare 1 person att ta hänsyn till. Vi är fortfarande vänner och igår var vi ute och handla heminredningssaker och åt middag ute. Hoppas det kan fungera så här framöver med. Jag satte ihop min nye säng igår och beställde tid med målare för renovering där inne. Sen är det mesta klart. Skall ha hit snickare som sätter foder och fönsterkarmar till mig med SEN är det klart. I lördags var jag på fest och man har glömt vilket liv det är. Man kan inte säga att man är singel förrän flirten kommer och jag VILL inte hamna i den situationen då man skall försöka krångla sig ur det utan att det blir pinsamt för någon. Kanske bäst att hålla sig på hemmafronten istället.

Som vanligt är här en del sovande ungdomar men det gör absolut ingenting, de är välkomna. Väldigt mysiga kompisar sen hittar de säkert på skit med men så är livets gång. A har blivit sitt gamla jag. Fixar och donar så jag skall ha det bra, städar lite överallt ( förutom sitt egna rum så klart). Jag har oro i kroppen fortfarande när de är i Staffanstorp för som jag sagt innan så dras all skit till A och hon vill hjälpa och stötta ALLA. Den egenskapen är kanske bra men inte när man är 12 år.

Mitt goa barnbarn har varit hemma en del här och det är helt underbart, världens mysigaste tös ( och föräldrar).Min äldsta fick fria händer att inreda mitt vardagsrum när jag köpt nya möbler och det gjorde hon galant. Första gången jag faktiskt ttrivs i det rummet.

Dotter nr 2 har börjat jobba efter 14 dagars sjukskrivning efter en skönhetsoperation men de är hemma ofta eftersom de renoverar sin toalett så de duschar här.

Jag lämnade en av mina klienter efter en del oenseheter och det är så skönt att slippa åka dit varje dag nu har jag bara 1 klient jag åker till annars har jag de andra klieneterna hemma. Jag har en hel del nya klienter på ingång så allt kan bara bli bättre. Jag har verkligen ett jobb jag trivs med som är få förunnade. Ett orosmoln är så klart den klient jag lämna som snackar så mycket skit om mig så snart är det dags att anmäla honom för han skadar min firmas rykte. Han borde verkligen tänka på sitt egna istället för det snackas otroligt mycket om hans firma, betalar sällan/aldrig i tid utför dåliga jobb pga att han har mycket praktikanter. Han har inte förstått att jag får löpande information om hans föehavande jo det har han kanske men vet inte vem det är som levererar det. Men det är inte bara en person utan flera. Sista jag hörde var att jag skulle ringt en av hans tidigare anställda vilket inte är sant för denna kille kontakta mig men det kvittar, Hans fru frågade vad jag hade velat honom och då ljög han ihopa något om att jag velat sköta hans papper när det är tvärtom. Tänk vad sårad stolhet kan göra. Varför har man så svårt för att se sina egna fel och skylla allt på alla andra.?Efter ett avsluatat samarbete hitta på anledningar till att inte betala mina fakturer? När det egentligen handlar om att han inte hade råd att ha mig kvar? Sen så klart har jag gjort fel i mitt jobb men vem är felfri? Han går ut till sina anställda och berättar att M som tidigare skött hans papper skall komma tillbaka till mig säger han inget och att han höll inne med mina fakturer för han var missnöjd. När jag sen lämnar är han besviken?? Att han vill byta ut mig är OK men berätta det för mig först tack, han har snackat så mycket skit och ställt till med så mycket men det kommer tillbaks till honom själv .  Ha en bra dag

Av camilla - 19 oktober 2009 17:40

Ibland blir allt bara för mycket. Jag upplever att jag alltid skall finnas till för andra men det innebär att jag sätter mig själv åt sidan. Kan också vara att det snart är dags för menstration???!!! Känner mig fruktansvärt irriterad på ALLT. Idag är en sådan dag då jag vill hoppa av att vara mamma. Det måste man kunna efter att varit det i snart 25 år.?  Känns som om mycket hänger i luften, kanske nervositet inför min operation. Nej jag hoppas att morgondagen har mer och bättre att ge .   På återseende

Av camilla - 18 oktober 2009 07:58

Denna helgen har varit utmärkt bra . Barnen har varit hemma alla kvällar och faktiskt alla dagar med. I fredags så sov här 1 tjej och igår blev det 2 tjejer och i kille. Det är alltid skönt när helgen passerat och inget hemskt har hänt. Min dotter är som sagt benägen till det mesta men ta i trä så har hon skött sig länge nu. Själv har jag lite svårt för att ta mig för något. Tror att allt som hänt har sjunkit in och att jag blivit trött av allt men förhoppningsvis så kommer orken tillbaks.Eftersom sambon fortfarande bor kvar så står mycket still, sovrumsrenovering och att bygga upp en ny tillvaro med bara barnen.

Jag håller på att sluta röka och faktiskt är det inte så svårt som jag hade trott. Idag röker jag kanske 8-10 cig jämförelsevis mot 30-40 . De stackarna jag röker nu är inte heller speciellt goda så det verkar lovande. Jag måste sluta dels för att det så klart inte är bra men även inför stundande operation.

Dags att ta itu med städning av bil, garage oh källare. Ha en skön söndag

Av camilla - 17 oktober 2009 10:05

Jo det är så sant. Man märker att en del föräldrar är totalt ovetandes om vad deras barn gör/uppför sig.

En annan mamma och jag hade ett möte med ca 30 föräldrar och föltgruppen och vi pratade bla om när ungdomarna skulle vara hemma och jag lovar att de flesta sa att min är hemma senast kl 22,00 på helger och kl 20, på vardagar men man har mött deras barn senare än så, jag har många ungdomar som sover över här hemma och det är lätträknat de få föräldrar som ringer och stämmer av. Naturligtvis så kom inte de förädrar som har de mest besvärliga ungdomarna. Vi fick mail av fältgruppen om att sedan vi hade tillkallat föräldrarna så har en hel del förändrats i byn , till det positiva. Många väljer att blunda för vad deras barn hittar på och jag tycker synd om dessa barn som inte har någon vuxen att ty sig till.

Jag är på barnens skola varje dag och det är skrämmande hur tonåringarna uppför sig. Jag hade aldrig velat bli lärare. Lärarna får jaga in eleverna till lektionerna, snutiga, spottar inomhus och har INGEN respekt för någon. Det hade varot nyttigt för ALLA föräldrar att dyka upp oanmälda på barnens skola och se vilken miljö det är. OBS mina barn är som ni vet vid det här laget inga änglar   Jo de äldsta är så jag vet att jag har gjort rätt i deras uppfostran iallafall.

Av camilla - 16 oktober 2009 20:48

Igår var barnen ocj jag på möte på familjeteamet, de stöttar och vägleder när familjer har det jobbigt. Det blev en lite lustig situation eftersom vi har det kanonbra men det varar kanske inte så vi fortsätter att gå dit. Att allt rett upp sig är för att jag INTE har gett upp och gjort precis ALLT i min makt för att få tillbaks mina goa barn. Men jag tror det är viktigt att fortsätta gå dit så man får en tredje parts synpunkt och att barnen också kommer till tals där. Som vuxen är det lätt att tro att man alltid har rätt men det är nyttigt att höra barnens åsikter och ibland kan det räcka att kompromissa.

På torsdag kvällar går jag en föräldrakurs som hetet Connect och den är väldigt govande Vi diskuterar olika principer och varför barn beteer sig på vissa vis och det är otroligt när ledarna gör rollspel och vi skall tolka. Vi är 10-12 föräldrar och det är minst 6 olika tolkningar. Intressant kan ni tro.

I kväll har vi varit på kalas hos min äldsta dotter. Mycket trevligt och god mat. A fick ha en kompis med sig. I deras ålder är det viktigt med kompisar så man får släppa in dem i sitt hus och ha lite ro i själen.

Förra helgen hade jag 4 barn resp. 5 på lördagen plus mina egna 2 bara för att man skall ha koll.I helgen tänkte jag totalsanera mitt hus. Kommer troligtvis fram mer saker som sambon skall ha med sig i flytten. Det börjar bli enerverande att han inte flyttar, han vill först renovera Visst kan jag förstå men detta är nog världens längsta renovering känns det som.

I november skall jag genomgå en skönhetsoperation så det är lite att förbereda inför den för jag tippar på att smärtan kommer att vara STOR men resultat blir bra och jag kan äntligen trivas med min kropp.

Ha en bra helg

Av camilla - 13 oktober 2009 12:13

Jag känner mig irriterad och förbannad idag. Jag har fått indikationer från ett par olika håll att en person i min bekantskapskrets gärna trycker ned mig för att höja sig själv. En del obehagliga frågor svaras med att det tydligen är mitt fel. Första gången köpte jag bortförklaringarna som följde men nu är det flera som berättat vad denna person sagt så nu känns det som att jag är lurad. Varför beteer sig folk så här. ? Varför föstår folk inte att det de säger utan att tala klartext ger utrymme för egna bedömningar och egna slutsatser. Tänk vad en  mening man säger kan så totalt rasera mycket. Vuxna människor som i sin enfald tror att de kan bortförklara allt och inte ha något ansvar för fällda kommentarer. Många använder orden- jag är ärlig och säger min mening . Hur mycket kan man lita på det?  Jag vill kanske inte alltid ha någons åsikt och vem är du som tror du är mer än andra och kommer med pekpinnar om din sanning. Läste en bok i går om att lära sig vara snäll. Intressant. Boken tog upp att människor som slänger sanningar och propagerar för hur ärliga och raka de är ofta är falska. Kan tyvärr känna det också i detta fallet. 


I fredags ringde A , de var i Staffanstorp och sa att en kille hotat och slagit henne och hon ville jag skulle komma snabbt och hämta henne. Mina bägge svärsöner var här så först erbjuder sig M att följa med (barnbarnets pappa) och innan vi lämnat uppfarten kom den andra svärsonen springande och ville hjälpa till.Allt redde ut sig eftersom jag ringde mamman till killen så han fick inte vara ute mer men det visar vilka gulliga svärsöner man har Tack för hjälpen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards