Alla inlägg under september 2009

Av camilla - 26 september 2009 19:07

Idag fick jag ett telefonsamtal av en vän som berättade att en tidigare klient till mig snackade så mycket skit om mej vad det gäller min yrkesroll. Tjejen som har denna klient idag hade denna man tidigare men hon blev sjuk så i ett nafs hade jag 10 klienter , ej färdigutbildad, praktisera och samtidigt sköta allt annat. Det var ett ganska stort företag och under tiden så har han startat ytterliggare ett bolag. Efter ca ett års samarbete så började han betee sig udda, snacka skit och kontaktade den förra redovisningsekonomen och förklarade hur bra han tyckt att deras samarbete varit ( tvärtemot vad han sagt till mig ) och antydde att han ville ha tillbaks henne. Han berättade för sina anställda att hon skulle ta över för mig men till mig sa han ingenting och dessutom så låg han back ca 30,000 i betalningar till mig och där han han sagt till de anställda att han höll inne på mina pengar för han var inte nöjd med mitt jobb, faktum var att även om han varit nöjd så fanns där inga pengar heller att betala till mig.En kväll blev jag förbannad och åkte dit och skulle hämta min data bla. och innan sommaren så hade vi kollat om min nyckel passa in till kontoret och det gjorde den inte. Vi låste aldrig den dörren men när jag kom dit för att avsluta vårt samarbete så var dörren låst men hör och häpna så passade nyckeln nu . Jag la över all data på ett usb och ett brev där jag förklarade en del. Klienten ringde och ansåg att vi skulle träffas för att avsluta allt snyggt. Sagt och gjort jag åkte dit och han förklarade att vi kunde gå 2 vägar, snyggt eller dirty. Efter en del resonemang så kom vi fram till att jag skulle kreditera en faktura mot att han betalade en större samma dag och det lovade han. Efter nästan 1 vecka och ett mindre hotfullt brev så kom pengarna men han har fortsatt snacka skit och detta sista var droppen för han påstod att hon som sköter papprena idag ( hon som tidigare blivit sjuk) sagt en del riktigt fula saker. Hon och jag har samarbete om vissa av klienterna och har sagt att skall detta funka så måste vi vara ärliga. Hon har 25 års erfarenhet och har stor kunskap vilket jag får ta del av. Men det klienten sagt ( i onyktert tillstånd) var väldigt grovt. Och jag är heligt förbannad. Om han är sur , besviken, ledsen eller förbannad spelar absolut ingen roll för man svärtar inte ner en annans firma så som han gjort och framför allt inte när man själv inte har rent mjöl i sin påse.Han skall vara glad för att jag inte är hämndlysten för då hade det gått åt pipsvängen för honom. Jag tror att man får sitt straff på annat vis. Jag vet många och åter många som vill sätta åt honom på många olika vis så jag kan lugnt luta mig tilbaka. Jag har varnat denna man för allt skitsnack som det snackas om honom och hans firma men han kör på så det ryker ändå i samma gamla spår. När vi diskuterade sist så lyckönska jag honom för jag önskar ingen något illa men snart kan jag säga att gränsen är nådd.  Jag har jobbat många år inom vården bland en massa kvinnor men aldrig mött så mycket skitsnack som inom byggbranschen.  Stackars små karlar som tror de kan göra , säga betee sig hur som helst....

Av camilla - 25 september 2009 08:21

J och pappa hade bokat ett restaurangbesök för att fira att J fyllde 13 och lillebror skulle också vara med. Jag körde J till restaurangen och när J möttelillebror L så lyfte J upp honom och kramade L och L la sitt huvud på J´s axel . J fick bära in honom, det såg så mysigt ut. Jag lovar jag fick tårar i ögonen. Efter 2 timmar ringde J om att bli hämtad. I bilen hem så storgrät J , när jag frå¨gade varför så sa han - jag är så lycklig över att få träffat L. De hade haft det mycket trevligt, dock hade pappa tagit upp farmor och undrat om J inte skulle ringa farmor för i pappas ögon så har farmor inte gjort något fel men det vet både J och jag att hon gjort. Men J sa nej, han vill inte ha med henne att göra. Jag skickade ett sms till pappa där jag sa att vill du veta vad din mamma gjort så kan du ringa - oskyldig är hon inte. Men jag förväntar mig inte att han ringer för att diskutera det och då är det hans förlust men han skall inte pränta i barnen att hon är oskyldig för han har ingen aning om vad farmor sagt till någon av oss.

Hade J velat ha kontakt med henne så ok för mig men de hade helt och hållet fått sköta den relationen själv för JAG vill inte se kärringen.

J berättade att L sagt att varje gång han tittar på foto avJ så gråter han. Så tragiskt. Hoppas att de kan fortsätta ha någon typ av umgänge eller kontakt. Ingen av barnen mår bra av detta.

Igår var över huvudtaget en dag som jag kunde varit utan . Allt var skit, en massa saker som stör mig men det får jag försöka bena ut nu i dagarna. Jag planrar mina dagar något så när men sällan att det hinns med. Känner mig stressad och jagad  men nu är det helg igen och vi skall ha gemensamt kalas för 3 av mina barn    Ha en bra helg

Av camilla - 23 september 2009 07:38

Nu har det varit lugnt ett par dagar med A och det behövs. Jag är helt slut emellanåt men jag vägrar ge upp. J fyller 13 år idag och det är en väldigt artig och trevlig kille. Alla som kommer i kontakt med honom berömmer honom så. Skönt med positiva saker i all denna kaos. En annan förändring är att min sambo håller på att flytta ut och som oftast är det aldrig problemfritt men det kommer att bli lugnt och skönt när allting är klart. I helgen var alla mina barn med respektive hemma och det var härligt att ha dem hemma. Tänk så bra mina 2 tjejer fått det här i livet. Vi hörs

Av camilla - 20 september 2009 08:00

Sen jag skrev sist så har det hur mycket som helst. Dottern har totalt spårat ut. Fortsatt sno pengar, röker och rent allmänt uppför sig fruktansvärt illa. Vid flera tillfälle har hon vägrat följa med hem så jag har hämtat henne ,brottats med henne. ja helt enkels jagat henne. I skolan har hon börjat i en mindre grupp där de vuxna är helt underbara. Jag är på skolan varje dag för A har lyckats bli ovän med skolans värsting och fått på käften av denna tjej 2 gånger och inte många vågar ingripa. Förövraren har äldre brödrar som man är rädda för. Slagsmålen har hänt utanför skolan men rektorn är trött p¨å denna tjej så han polisanmälde händelserna+ att en annan tjej som också drabbats där mamman anmält det till sociala myndigheter så vi får se vad som händer.Ett positivt inslag är att pappan vaknat . Jag ringde honom en dag då jag var helt slut och förklara att han måste träda in, annars slutar A som prostituerad uteliggare och även skolans personal har ringt honom . Så nu vid 2 tillfällen har han kommit och stöttat upp situationer där jag inte riktigt orkat med. Och det känns bra. Trots allt är han viktig i deras liv. Jag har tillsammans med min svärson kört in A till BUP efter att vi fick tryckt in henne i bilen men det misstaget gör jag aldrig om. De ansåg att det mesta skulle gå A ´s väg. Kanske jag skulle ge henne mer pengar så att hon inte behövde stjäla och kanske jag skulle skaffa ett kassaskåp???

Jag har sovit på en tältsäng utanför hennes rum för att hon inte skall rymma på natten.Gömt cigaretter och pengar. Ingenting hjälper. Men kampen fortsätter, någon gång skall hon fatta att det är jag som dikterar reglerna.

Mötet vi hade med andra föräldrar föll bra ut. Vi upprätta maillistor med namn telefonnr och mailadresser och den har jag redan användt för att hitta A vid ett tillfälle. Många föräldrar kämpar på själva men nu skall vi snart ha nytt möte för att strukturera upp .Det händer så otroligt mycket i vår kommun och föräldrarna måste ut mer och röra på sig och framför allt kolla upp var deras barn sover för man kan inte lita på att det barnen säger stämmer.Vid ett tillfälle ringde jag polisen för att A rymt dagtid, de menade att det var föräldrarnas ansvar . Absolut men det hade kanske fått en bra effekt om de jobbat lite förebyggande. Jag har många vänner som ställer upp och hjälper och stöter så detta skall upphöra men A är väldigt viljestark så det kommer att utkämpas flera bataljer. Brukar säga till henne att tyvärr så har hon fått mig som mamma och då får hon problem, Hörs senare

Av camilla - 4 september 2009 22:06

För er som följer min blogg så kan jag berätta att jag kommer att uppdatera nu idagarna. Kan lova att det hänt massor och jag är helt slut så kan ni bara ge er till tåls så kommer det Ha en bra helg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards