Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Skitsnackande byggare

Av camilla - 26 september 2009 19:07

Idag fick jag ett telefonsamtal av en vän som berättade att en tidigare klient till mig snackade så mycket skit om mej vad det gäller min yrkesroll. Tjejen som har denna klient idag hade denna man tidigare men hon blev sjuk så i ett nafs hade jag 10 klienter , ej färdigutbildad, praktisera och samtidigt sköta allt annat. Det var ett ganska stort företag och under tiden så har han startat ytterliggare ett bolag. Efter ca ett års samarbete så började han betee sig udda, snacka skit och kontaktade den förra redovisningsekonomen och förklarade hur bra han tyckt att deras samarbete varit ( tvärtemot vad han sagt till mig ) och antydde att han ville ha tillbaks henne. Han berättade för sina anställda att hon skulle ta över för mig men till mig sa han ingenting och dessutom så låg han back ca 30,000 i betalningar till mig och där han han sagt till de anställda att han höll inne på mina pengar för han var inte nöjd med mitt jobb, faktum var att även om han varit nöjd så fanns där inga pengar heller att betala till mig.En kväll blev jag förbannad och åkte dit och skulle hämta min data bla. och innan sommaren så hade vi kollat om min nyckel passa in till kontoret och det gjorde den inte. Vi låste aldrig den dörren men när jag kom dit för att avsluta vårt samarbete så var dörren låst men hör och häpna så passade nyckeln nu . Jag la över all data på ett usb och ett brev där jag förklarade en del. Klienten ringde och ansåg att vi skulle träffas för att avsluta allt snyggt. Sagt och gjort jag åkte dit och han förklarade att vi kunde gå 2 vägar, snyggt eller dirty. Efter en del resonemang så kom vi fram till att jag skulle kreditera en faktura mot att han betalade en större samma dag och det lovade han. Efter nästan 1 vecka och ett mindre hotfullt brev så kom pengarna men han har fortsatt snacka skit och detta sista var droppen för han påstod att hon som sköter papprena idag ( hon som tidigare blivit sjuk) sagt en del riktigt fula saker. Hon och jag har samarbete om vissa av klienterna och har sagt att skall detta funka så måste vi vara ärliga. Hon har 25 års erfarenhet och har stor kunskap vilket jag får ta del av. Men det klienten sagt ( i onyktert tillstånd) var väldigt grovt. Och jag är heligt förbannad. Om han är sur , besviken, ledsen eller förbannad spelar absolut ingen roll för man svärtar inte ner en annans firma så som han gjort och framför allt inte när man själv inte har rent mjöl i sin påse.Han skall vara glad för att jag inte är hämndlysten för då hade det gått åt pipsvängen för honom. Jag tror att man får sitt straff på annat vis. Jag vet många och åter många som vill sätta åt honom på många olika vis så jag kan lugnt luta mig tilbaka. Jag har varnat denna man för allt skitsnack som det snackas om honom och hans firma men han kör på så det ryker ändå i samma gamla spår. När vi diskuterade sist så lyckönska jag honom för jag önskar ingen något illa men snart kan jag säga att gränsen är nådd.  Jag har jobbat många år inom vården bland en massa kvinnor men aldrig mött så mycket skitsnack som inom byggbranschen.  Stackars små karlar som tror de kan göra , säga betee sig hur som helst....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 13 juli 2010 07:05

Jag pluggade til redovisningsekonom , praktisera på en revisionsbyrå när min dåvarande sambos ekonom blev sjuk i cancer. Vi hade en personlig relation så vid ett besök på sjukhuset så sa jag till henne att behövde hon hjälp så fick hon säga till.Det ...

Av camilla - 8 juli 2010 07:22

Livet har gått i 190 de senaste månaderna och nu har jag landat och kan lägga tid på annat så som detta. Sommarlovet är i full gång och det är skönt. Barnen sköter sig förutom att båda 2 åkte fast för snatteri, det hade jag kunnat vara utan. A hå...

Av camilla - 7 april 2010 21:17

Jag har berättat för skolan om incidenterna på påsklovet och idag ringde de efter mig. A-L var ute efter A IGEN!!!! När jag kom dit var A-L´s styvpappa där och försökte styra upp men A-L skrek och uppträde som om hon mist förståndet. Till slut gav ha...

Av camilla - 5 april 2010 10:21

A kom upp i går morse och var hyfsat glad. Hon berättade att M ringt och de hade pratat länge. M var ledsen för A´s skull. Hon var trött på A-L och hade nu bestämt sig för att prygla A-L??? M ville bli vän med A igen och hon grät en skvätt med. Jag s...

Av camilla - 4 april 2010 07:59

Det mesta har lugnat ner sig kring A men skolan börjar snart igen och då drar det igång igen. Passa på att njuta så länge lugnet varar. Jag har funderat en hel del på hur föräldrar agerar och inte agerar. Hur kan man som förälder lita blint på sitt/s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards