Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Slarvig

Av camilla - 12 mars 2010 09:37

Jag har slarvat med min blogg, fy på mig. Tiden vill bara inte räcka till.Sammanfattningsvis så har det varit en relativ bra period sen sist. Inget speciellt "utflippande" med barnen utan sådant som hör vardagen till. Jobbmässigt är det massor. Men det är bara kul.

Med särbon är det tyvärr sämre...

Han stör sig på att dotter nr 2 med man är här hemma för mycket!!! Han anser det är SJUKT och det har han inga problem att berätta för oss att han anser.De var här hela helgen,dagtid för svärsonen la klinkers i min källare. Och det fick vi verkligen höra genom bägge öronen. Jag hade inte berättat vad de gjorde här och anser mig inte heller vara tvungen att göra det. Behöver inte förklara varför mina barn hälsar på. Särbon menar på att han vill träffa sin tjej själv, visst kan man det men vi har inrättat livet efter att vi lagar gemensam middag eftersom om de små barnen inte är hemma så blir det ingen mat för min del samt att det blir mer ekonomiskt för oss alla. Har särbon och jag planerat att på fredag äter vi ihop så är inte de andra här men han ringer ofta 10 min innan mat och undrar .

Samtidigt är det så att efter 10 år så sliter vi inte av varandra kläderna i hallen utan vi klarar av att vara civiliserade . Jag viker inte en tum vad det gäller mina barn. Särbon kommenterar ALLT, kör jag barnen kommer det gliringar om taxiverksamhet, sover kompisar här är det fel . Detta var den största anledningen till att vi separera och jag trodde och hoppades att allt skulle bli bättre som särbo men jag hade totalfel. Just nu känner jag att det kan kvitta.

Skadeglädje?? Är det fel att känna det ? Jag myser och mår hur bra som helst då det är stora saker på gång med den skitsnackande byggaren. Ja byggaren vet inte själv om det ännu men när det uppdagas ...ojojoj.Detta är ett bevis på att hans uppförande straffar sig.Jag vet att snacket kommer att gå att andra stjäl hans kunder men jag säger det igen. En kund som är nöjd stannar hos sin leverantör och kan inte stjälas men i hans värld blir det bättre att säga så. Man måste tänka på hur man behandlar andra för det straffar sig. Har du anställda är det viktigt att vårda dem annars... Jag har många gånger när jag hade honom som klient påtalat vikten av hans beteende men det gick inte in i hans huvud och nu kommer det tillbaks. I feel good lalala

Nu är jag elak men han har snackat så mycket skit och skadat min firma så han förtjänar det.

I helgen skall jag på tjejmiddag , skall bli skönt att koppla av och bara ha det bra. Hunden och barnen är utplacerade.

Ha det gott så lovar jag att skriva oftare


 
 
Ingen bild

Kim

12 mars 2010 20:56

Stå på dej tjejen...vi ska ha kul imorgon med 3-rätters middag och bara vara, kram på dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 13 juli 2010 07:05

Jag pluggade til redovisningsekonom , praktisera på en revisionsbyrå när min dåvarande sambos ekonom blev sjuk i cancer. Vi hade en personlig relation så vid ett besök på sjukhuset så sa jag till henne att behövde hon hjälp så fick hon säga till.Det ...

Av camilla - 8 juli 2010 07:22

Livet har gått i 190 de senaste månaderna och nu har jag landat och kan lägga tid på annat så som detta. Sommarlovet är i full gång och det är skönt. Barnen sköter sig förutom att båda 2 åkte fast för snatteri, det hade jag kunnat vara utan. A hå...

Av camilla - 7 april 2010 21:17

Jag har berättat för skolan om incidenterna på påsklovet och idag ringde de efter mig. A-L var ute efter A IGEN!!!! När jag kom dit var A-L´s styvpappa där och försökte styra upp men A-L skrek och uppträde som om hon mist förståndet. Till slut gav ha...

Av camilla - 5 april 2010 10:21

A kom upp i går morse och var hyfsat glad. Hon berättade att M ringt och de hade pratat länge. M var ledsen för A´s skull. Hon var trött på A-L och hade nu bestämt sig för att prygla A-L??? M ville bli vän med A igen och hon grät en skvätt med. Jag s...

Av camilla - 4 april 2010 07:59

Det mesta har lugnat ner sig kring A men skolan börjar snart igen och då drar det igång igen. Passa på att njuta så länge lugnet varar. Jag har funderat en hel del på hur föräldrar agerar och inte agerar. Hur kan man som förälder lita blint på sitt/s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards