Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Falska kompisar

Av camilla - 5 april 2010 10:21

A kom upp i går morse och var hyfsat glad. Hon berättade att M ringt och de hade pratat länge. M var ledsen för A´s skull. Hon var trött på A-L och hade nu bestämt sig för att prygla A-L??? M ville bli vän med A igen och hon grät en skvätt med. Jag sa till A att tänk dig nu för, hur kan du vet att detta är seriöst menat men jodå det var det. Ok men passa dig ,de skulle träffas och prata . Nu hände inte det utan jag min äldre dotter och E gick ut med våra hundar och stötte på gänget. A-L försvann snabbt från platsen , de andrta stannade kvar och prata inte M såklart men ibland är ord överflödiga. När jag kommit hem så ringde A och sa att hon ville hem så hon tog bussen med sin bror och 2 av hans kompisar. När det gått en stund så berättade hon att en tjej Matilda berättat för henne att M sagt att hon bara lurat A. M ville att A-L skulle slå A igen?? Jag tittade på A och hon sa bara -säg inget , jag skiter fullständigt i dem nu, jag har fattat. Jag märkte att det var inte lönt att jag sa något.

Jag fattar inte vad det är för fel på dagens ungdomar!!!!!! Vad skall det bli av dem??? Tjejer har alltid snackat skit om varandra men detta går över mitt förstånd. Man smutskastar varandra på bilddagboken,msn sms , senaste är att starta en sida på facebook. Var fan är de vuxna?? Har man ingen koll över huvudtaget?? Jag har ofta ungdomar sovandes här och de föräldrar som ringer och kollar att det stämmer är ofta de som har trevliga barn. Jag hör mycket, ungdomarna berättar massor. Känns som att wow en vuxen som lyssnar och är tillgänglig. Sen kommer allt. Skönt så man vet vad som händer.

M har blivit drogtestad och det visade sig vara positivt , vad har hänt efter det? Jo hon har rökt på minst 2 gånger som andra ungdomar berättat och detta tillsammans med A-L. Jag fattar inte vad handlingsförlamade människor det finns. GÖR NÅGOT det går åt helvete för ditt barn. 

Nu börjar skolan imorgon så jag skall kontakta A och J mentor för att berätta om händelserna så det är beredda på att något kan hända. A.L har hittat på så mycket skit i skolan och har tidigare varit avstängd en vecka så vi får se vad detta gör för henne. Men jag backar inte en tum.

Ha det bra

 
 
Madde

Madde

5 april 2010 12:40

Oj, vad här har hänt massa saker. Tyvärr inga utav den trevliga sorten. Ja, det finns väl inga som kan vara så otrevliga mot varandra som just tjejer. Man kommer ju ihåg en hel del från när man själv var tonåring. Något som jag däremot tycker är skrämmande är att respekten för vuxna har försvunnit hos många ungdomar och som du själv påpekar var i helvete är dem? Vet de inte vad deras barn gör eller vet de men struntar i det? Har de gett upp? Är de rädda för sina egna barn så de inte vågar säga något? Ja, frågorna kan bli hur många som helst. Det som jag däremot tyckte var bra från din sida var att du polisanmälde. För även om den tjejen fortfarande ska verka tuff utåt och inför sina kompisar så tror jag inte att hon mår särskillt bra. Nu är det ju andra instanser som kanske kommer få upp ögonen på henne och hennes mamma och kanske kan hjälpa dem till rätta. För om man beter sig så, så är det ju något som är fel och tydligt är ju också att de inte inom den egna familjen klarar av att lösa problemet. Bra också att du tar upp det med de på skolan så de kan hålla extra koll, för just nu så är det många känslor i luften. Risken är att ilskan den här tjejen har inom sig kommer öka innan det minskar.
Jag hoppas i alla fall att det löser sig till det bästa och det snart, innan någon skadas allvarligt. Det bästa är att kämpa på och inte ge upp i första taget och det verkar inte som du brukar ge upp så lätt så jag tror på dig. =)

Önskar dig/er trots allt som hänt en underbar och ljuvlig dag!

Kram på dig! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 13 juli 2010 07:05

Jag pluggade til redovisningsekonom , praktisera på en revisionsbyrå när min dåvarande sambos ekonom blev sjuk i cancer. Vi hade en personlig relation så vid ett besök på sjukhuset så sa jag till henne att behövde hon hjälp så fick hon säga till.Det ...

Av camilla - 8 juli 2010 07:22

Livet har gått i 190 de senaste månaderna och nu har jag landat och kan lägga tid på annat så som detta. Sommarlovet är i full gång och det är skönt. Barnen sköter sig förutom att båda 2 åkte fast för snatteri, det hade jag kunnat vara utan. A hå...

Av camilla - 7 april 2010 21:17

Jag har berättat för skolan om incidenterna på påsklovet och idag ringde de efter mig. A-L var ute efter A IGEN!!!! När jag kom dit var A-L´s styvpappa där och försökte styra upp men A-L skrek och uppträde som om hon mist förståndet. Till slut gav ha...

Av camilla - 4 april 2010 07:59

Det mesta har lugnat ner sig kring A men skolan börjar snart igen och då drar det igång igen. Passa på att njuta så länge lugnet varar. Jag har funderat en hel del på hur föräldrar agerar och inte agerar. Hur kan man som förälder lita blint på sitt/s...

Av camilla - 3 april 2010 07:29

Jag har ju berättat om 2 tjejer som A varit ovän med och som har hotat henne med stryk. Tjejerna kallar jag A-L och M. Jag har pratat med dessa tjejer om att rör ni A så polisanmäler jag för jag är trött på tonåringars respektlösa sätt. A-L skickade ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards