Alla inlägg under mars 2010

Av camilla - 30 mars 2010 17:05

Händelserna som utspelats med A´s kompis och dennes mamma har nått höjder man aldrig kunde ana. Jag får höra från många håll att dottern sprider att jag är "konstig", ljuger och är sjuk i huvudet. Detta hör jag från barnens kompisar. !!!!Sådan tur då att kompisarna varit här så mycket och vet bättre. J har gått i strid mot dessa tjejer för man hoppas inte på hans mamma ostraffat. Han e go. Har sagt till honom att skita i det, men inte så kul för barnen att detta sprids på byn.Mamman har blivit tillfrågad av 2 olika personer om hon kan tänka sig att komma och försöka reda ut detta men se det vill hon INTE. Då poppar frågan upp VARFÖR. Tänk vad små skitungar kan ställa till med. Vi har iallafall bestämt oss för att nonchalera dessa människor och A har fått upp ögonen på vem som är hennes kompisar samt att mamma fick rätt när jag varnat henne men nu fick hon lära sig den hårda vägen.

Med särbon har det också "flippat" ut. I mitt tycke så var vår tid över men han har lagt in en andra växel och efter en del dividerande så träffades vi. Han lurade hem mig där för att jag skulle hämta firmapapper  . Han hade inte papprena hemma?? Han är nu allt som han inte varit innan. Vissar öppet inför andra att han älskar mig, pussar mej offentligt, pratar känslor.. Jag fattar ingenting men ger det en chans. Om detta nu varar så lets go.

A ringde sin pappa idag och frågade om hon och en kompis fick sova hos honom men han ville vänta lite. Framsteg där med. Måste vara den begynnande sommaren som gör allt detta positiva.  Ha det bra i solskenet

Av camilla - 25 mars 2010 10:06

Idag på morgonen var jag inne hos rektorn och prata lite om mina barn. Ett visst rykte hade uppkommit och där var en kille,M och A inblandade. Skolan hade bara hört om A men jag upplyste dem om de andra inblandade så man ringde till M ´s mamma men hon avböjde att komma om JAG var där. Och hennes dotter var inte inblandad , dottern bedyrade sin osluld, Mamman trodde på henne. Jag hade pratat med killens mamma och efter lite diskussioner så säger hennes äldrs son att det var M som låg bakom!!!! Herregud, hur kan man lita blint på sitt barn utan att kontrollera fakta. Min dotter och killen har erkänt sin del i detta men M är oskyldig.  Igår kom det fram en himla massa skit som den här mamman hade sagt men jag ödslar ingen energi på en sån person. Hon ger min dotter skulden för ALLT och då undrar jag av vilken anledning mamman tillåter dessa 2 att umgås. Stackars familj, så totalt blinda och sovandes, men de är kanske lyckliga i sin värld. Det tragiska i detta är att mamman diskuterar allt med sin dotter, vissa saker har inte barnen med att göra. Man måste veta var gränsen går för att vara mamma/kompis med sina barn.Mellan raderna kom det fram att mamman snackat om mig där med. men det var tydligen inte första gången denna mamma lägger skuld på andra. Nog om henne. detta var ett uppvack som säger att passa din rygg, tänk på vem du pratar med och om vad.

Mina barn är så goa. Lika mycket problem lika mycket om inte mer kärlek får man. J har blivit mycket gladare och mysigare. Han trivs med livet. A är en liten dramatiker och hamnar ofta i situationer som blir svåra men hon är åtminstone ärlig och berättar det mesta. de skall så klart ha en del hemligheter.

Min längtan efter fler barnbarn har inte slagit in   men jag hoppas att de 2 stora döttrarna arbetar hårt på den fronten. Min äldsta dotter och hennes sambo skall gifta sig i sommar. Så himla kul. Jag är så stolt över alla mina barn. Nu kallar arbete och städning. Solen är härlig men det visar var man måste städa. Hunden fäller MASSOR.

Av camilla - 24 mars 2010 18:55

  

Av camilla - 24 mars 2010 17:06

Min dotter ringde och bad mig gå ut på hennes facebook sida och läsa ett mail hon fått.För att ni ska förstå sammanhanget så får jag börja med att berätta från början,

En kompis till A som är 13 år har varit med om en hel del tråkigheter och strular rejält med sina föräldrar men det är en go tjej. Tösen ville ha en hundvalp men mamman hade inte råd.Tösen blev ovän med sin mamma och flytta hem till pappan, 3 dagar senare har mamman köpt en valp så tösen flytta hem igen. Problemet var bara att det var en amstaffblandning och det säger sig själv att en 13 åring inte kan uppfostra en sådan viljestark hund. Min dotter nr 2 har oxå denna hundras så vi vet vad vi talar om. 13 åringen sa att det var en äkta amstaff med stamtavla men när vi hörde var valpen var inköpt så visste min dotter vem det var och sa till familjen att den är inte rasren. Men det hävdade man för man hade veterinärsintyg. Hur som haver så var den  inte rasren. Hunden lämnades så småningom tillbaks till uppfödaren. Min dotter hade sagt att mannen i den familjen hade slagit på sin fru och var en otrevlig typ  till A´s kompis mamma.

Nu flera veckor senare så får hon detta mail. Där det bla stod att S o hennes sk mamma (jag) snackat skit om henne, att hon slog sina hundar för det hade A´s kompis mamma ringt och sagt. Oh my good. Jag har ingen aning om vem denna tjej är . Men kompisens mamma har vad jag förstått snackat lite överallt. Varför kan man undra. Men jag tror det är för att rättfärdiga sig själv.

Mamman har även pratat med U som är kontaktperson för den grupp mina barn går i i skolan, mammans dotter går där med. Jag märkte det när vi hade diskussioner med Ulf. Mamman anser att jag inte håller vad vi kommit överens om. Det var vid ett tillfälle när kompisen sovit här en natt så frågade jag hur strategin var . Jo hon ville att hennes dotter skulle hem ok då säger jag till A att hon skall hem. När jag väl kommer innanför dörrarna så hade tösen pratat med sin mamma och hon fick sova här. ???? Mamman kom inte hit och hämta sin dotter utan lät henne vara här men bak efter hörde jag att hon tyckte att jag inte hållt vad jag lovat. Om hennes dotter skall hem så får hon hämta henne , jag bestämmer inte . Men nä det var lättare att skylla på mig. Fy för såna männsikor.

Snacka för att själv hamna i bättre dager. En dag hade mamman sagt till A att hon hade gärna haft A som fosterdotter?? Varför då?? Ta hand om sina egna barn först. Jag är arg som ett bi men detta skall jag ta upp med henne vid ett väl valt tillfälle


,

Av camilla - 24 mars 2010 07:07

Tankarna far runt i hela atmosfären för tillfälligt. I söndags avsluta särbon vårt förhållande och det är lite tragiskt ändå fast att jag insett att det inte kommer att funka. 10 år är lång tid. Vi står långt ifrån varandra i olika tankesätt och då är det svårt om inte omöjligt. När jag tänker på att så mycket känslor blivit förstörda pga ord blir jag förbannad. Jag förstår inte varför vissa gör livet svårt och komplicerat när det inte är svårt i min värld. Det är väl så att har man börjat störa sig på ett eller annat så hakar man upp sig på det och kan inte släppa det. Man skulle kanske önska sig att avslutet inte skedde via sms?? Nog om det

Renoveringen fortskrider men inte i samma styrka då jobb,skola kommer i mellan. Men vem har brått?

Barnen träffade sin pappa och lillebror i söndags , de hade haft det trevligt utan diskussioner eller bråk. Skönt.

Jag har fått fler förfrågningar om klienter och det är alltid kul så återstår att se om det händer. Jag har kontaktat ett vårdboende i min närhet för att ev, ta en timanställning. Trevligt med lite arbetskamrater samt när bokslut och deklarationer är klara så har jag ganska mycket fritid. Bra och fylla den med annat och att ekonomin får extra tillskott. Sommaren brukar alltid bli dyr med alla aktiviteter som barnen gör. Men det ska de ha, inte deras fel att mamma är ensamstående. Men jag klagar inte, har mer än många andra. Bil,företag,frisk,villa och en stor familj så det finns inget att gnälla över.
Ny dag , nya tag

Ps Madde jag skall lägga in foto när tapeterna är på plats  

Av camilla - 19 mars 2010 21:55

Jag har blivit inspirerad att fortsätta förändra hemmet. Mina barn har rum i källaren och det är ett tag sedan där gjordes vid. Idag åkte jag till en lokal färgaffär. En av mina klienter har konto där så det var bara att shoppa loss. Gissa om jag gjorde det. J har en brun soffa, ni vet en sån med divan och då fick den färgen bestämma. Det blev brun tapet med turkos/blå liten rand i . 2 väggar med färg, samma turkos/blå som i tapeten sista väggen blev vit för att tona ner det lite och herre min gud vad fräckt det blev. Hans tapet kosta 699;-/ rulle (köpte 3)

A fick lila, silver tapet 3 rullar som kosta 1199:-/rulle  samma upplägg på hennes väggar. Jag vill helst slippa se slutnotan för detta "lilla" projekt.

Tänkte inte på att kolla priset INNAN jag beställde dem.

Jag köpte 3 hyllplan som jag laserade i mörkt ek. Dessa skall jag ha ihop med leccablock och bygga min (Jonas) egna tv bänk.

Jag ansåg mig vara en sådan duktig målare så jag ringde mina klienter och erbjöd mina tjänster. Undrar om de nappar på det  

Dags att fortsätta. Ha en trevlig kväll

Av camilla - 16 mars 2010 07:31

Jag upplever att veckorna bara springer ifrån mej, tror inte jag är ensam om att tycka det.Man hinner dåligt med det man vill . Igår var barn och ungdomsn'mndens ordförande i barnens skola och gissa vem som satte klorna i henne?? A så klart, politikern var med på hennes lektioner och lärde A en del tips. Trevligt när de invalda visar sig. Vi hade förstås en Möller som tvingades att avgå så det är inte bara ros åt kommunen.

Igår fm ringde J från skolan- Mamma . pappa ringde mej men jag satt på lektion så jag kunde inte svara. Vad vill han undra J. J skicka ett sms med f¨rågan , vem är det trots att han visste. Sen när vi var ute och handla kläder åt J så ringde pappa igen så det bestämdes att de skulle träffas en dag snart. J sa att om han börjar bråka så går jag med en gång. Absolut skall han göra vad han känner för och blir det besvärligt så skall han visa att han inte accepterar det. Jag tror att pappor/mammor som inte ser sina barn så ofta hinner inte riktigt med i barnens utveckling. De behandlar barnen som mindre än vad de är. J sa det att idag är jag stark och kan klippa till gubben om det behövs. Får vi hoppas att det inte blir så illa. J har så mycket inbyggd ilska som en vacker dag kommer att visa sig och då vill jag inte vara i pappas kläder för då kommer J ´s sanning. Vilket inte stämmer överens med pappas sanning,

Nej nu vänter jobb, hörs sen. Njut av det fina vädret

Av camilla - 15 mars 2010 07:06

Tjejmiddagen i lördags var väldigt trevlig och framför allt välbehövlig. Tjejerna som var där är alla inblandade i dragracingbanan i Malmö så vi är kanske lite udda?? Men trevligt var det . Annars har helgen bestått av att jobba . Ganska skönt att jobba på kvällar och helger för då störs man inte av telefon och besök som är jobbrelaterade utan man får gjort massor. I fredags blev jag oväntat barnledig då de sov hos kompisar. Njöt och kollade Lets Dance, i pausen åkte dammsugaren fram. Skönt att göra vad man vill när man vill och hur man vill.

Särbon har jag inte träffat då jag är förbaskad på honom dock har han skickat en massa sms. Som så många andra karlar tror han att allt löses med sex. !!

I almanackan är det oskrivna blad hela veckan, men en sak som skall göras är en make over på barnens rum. Fixade till min källar nedgång med tapeter nya tavlor mm. Det blev så snyggt. Funderar på om barnen skall få gå in i en annan dörr så de inte fördärvar  . Det lät som om jag själv gjort det men svärsonen fixade klinkers, dottern målade, målarna tapetserade nästa dotter tipsa om tavlor och placering så i ärlighetens namn gjorde jag inget; Men fint blev det.

Dags att väcka barnen. Ha det bra så länge

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards