Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

A fyller 12

Av camilla - 3 oktober 2009 10:53

Idag fyller A 12 år. Hon hade pratat med sin pappa om de kunde gå ut och äta och att lillebror skulle följa med( som hon inte träffat på evigheter) T sa till mig att A ringt och bestämt att så skulle de göra. Han hade inte själv sagt att detta var OK. När J fyllde år härom veckan så var de 3 på restaurang men nu när A ringer så hette det att han skulle vara i Staffanstorp i deras garage så hon kunde s<msa när hon var där så skulle han komma och lämna hennes present. Något restaurangbesök var inte aktuellt , han hade faktiskt glömt att det var hennes födelsedag idag.

A sa att du ser mamma han har alltid och gör fortfarande skillnad på mig och J. Underläppen darrade och tårarna steg i ögonen. Hon sa - jag har inte träffat Lucas på länge och då sa pappa att när J fyllde år var det skillnad för han blev 13 och han trodde att A pratat om restaurangbesök och Lucas till nästa år när hon fyller år??

När J hörde detta så skicka han sms till pappa och T ringde , där talade T till sin fördel och menade att så fort din syster är inblandad så klyddar hon till det. Detta var första gången jag hörde J skälla på sin pappa. T ringde upp A och bråket fortsatte. A förklara hur hon kände men det slutade med att han sa- då får det bli så och la på luren.

Om man inte träffat sina barn på flera år varför gör man sådan här skillnad? Varför kan han inte vara smidig i sitt umgänge . Fan vad ledsen jag blir på honom. A fråga om hon och 2 kompisar kunde få fira hennes dag på en restaurang i Staffanstorp. Vi har redan haft kalas så visst är det OK. Faktum är att barnen har varit "normala" och skött sig ett tag nu så det kan hon få.

 
 
Anna

Anna

4 oktober 2009 08:55

åh vad jag känner igen och lider med henne !!!

tänker på er

/ anna

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

 
Ingen bild

Kim

5 oktober 2009 15:30

Stackars lilla A :-(. Fy va orättvist...tror T är rädd för henne, hmm. Hälsa o gratta i efterskott, kramar

 
Ingen bild

Madde

10 oktober 2009 12:25

Rent ut sagt för jävligt! Blir så ledsen när jag hör om sådant här. Det är inte lätt att vara liten alla gånger och försöka förstå sig på de vuxnas agerande. Vad det gäller "pappan endast på pappret" så finns det inga ursäkter över huvud taget! J-a skithög! Troligtvis så kommer det komma tillbaka och bita honom där bak en vacker dag! Vilket fall som helst så får du önska henne grattis i efterskott! Önskar dig en fortsatt trevlig lördag! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 13 juli 2010 07:05

Jag pluggade til redovisningsekonom , praktisera på en revisionsbyrå när min dåvarande sambos ekonom blev sjuk i cancer. Vi hade en personlig relation så vid ett besök på sjukhuset så sa jag till henne att behövde hon hjälp så fick hon säga till.Det ...

Av camilla - 8 juli 2010 07:22

Livet har gått i 190 de senaste månaderna och nu har jag landat och kan lägga tid på annat så som detta. Sommarlovet är i full gång och det är skönt. Barnen sköter sig förutom att båda 2 åkte fast för snatteri, det hade jag kunnat vara utan. A hå...

Av camilla - 7 april 2010 21:17

Jag har berättat för skolan om incidenterna på påsklovet och idag ringde de efter mig. A-L var ute efter A IGEN!!!! När jag kom dit var A-L´s styvpappa där och försökte styra upp men A-L skrek och uppträde som om hon mist förståndet. Till slut gav ha...

Av camilla - 5 april 2010 10:21

A kom upp i går morse och var hyfsat glad. Hon berättade att M ringt och de hade pratat länge. M var ledsen för A´s skull. Hon var trött på A-L och hade nu bestämt sig för att prygla A-L??? M ville bli vän med A igen och hon grät en skvätt med. Jag s...

Av camilla - 4 april 2010 07:59

Det mesta har lugnat ner sig kring A men skolan börjar snart igen och då drar det igång igen. Passa på att njuta så länge lugnet varar. Jag har funderat en hel del på hur föräldrar agerar och inte agerar. Hur kan man som förälder lita blint på sitt/s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards