Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Börjar vänja mig

Av camilla - 11 november 2009 12:55

Som överskriften säger så vänjer jag mig att sova i fåtäljen, sover faktiskt 5-6 timmar i sträck. Jag kan sträcka ut mig mer för det stramar inte så mycket i såret.

Jag har fått mail varje dag från barnens lärare och det är bara positiva saker, är så otroligt skönt. Tänk att det kan vända tillbaks så snabbt igen.A har förresten bråkat med sin pappa. Förra veckan hade hon skickat sms om att han skulle välja mellan A och sin sambo och var det så att han valde sin sambo så kunde han radera A mobilnr för då stack hon från hans liv. T ringde mig och undrade om hon hade bråkat med mog och ville sticka men så var ibte fallet. Enligt A så vill hon bli försäkrad om att hon betyder något för T vilket jag förklarade för honom. Och det gör hon så klart men han ville inte fortsätta tjafsa med A så han skulle rin ga några dagar senare. Har han inte gjort så igår kväll vid 23 hade hon skickat IGEN. Skrev att han egentligen aldrig varit som en pappa för henne såsom henneas låtsaspappa. Han hade aldrig slagit på henne som pappa. Han frågade om någon sett att han slagit henne och A svara Eva men hon håller med dig som vanligt. Han undrade varför hon skickat så sent eftersom alla normala människor sov vid den tiden. Jaha sa A då tycker du jag är onormal men nej det gjorde han inte. Så A sa det sa du ju precis och sen å andra sidan brukar du vara uppe och supa på nätterna.T avsluta samtalet.

Allt sådant här hade kunnat undvikas om han bara hade engaretat sig lite,lite grann. Så klart känner sig de övergivna av pappa vilket de har rätt i. Inte så kul för honom att hon värdesätter låtsaspappan mer men det ansvaret vilar på hans egna axlar.A har så stort agg och hat till pappa så det är inte sant. J skickade ett sms till mig där han skrev att A undrat om hon slog pappa skulle J hindra henne  då?

Igår fick jag sms från A där hon antydde självmord pga en kille i 9;an som påpekar hennes kropp, men jag tror att ALLT spelar roll för henne. Alla dessa tunga känslor hon bär så rinner bägaren över till slut. Naturligtvis tog jag en diskussion med skolan som skulle prata med eleven och hans föräldrar.Men idag är ungdomar så in i helv* elaka.Bryr sig inte om de sårar någon annan. A trädde in och försvara en kille som blev hånad för sitt utseende och fick så klart mycket beröm för det och vi har mycket diskussioner kring detta och hon försvar gärna de som är lite utsatta med risk för att själv råka i onåd. Det känns som att hon vaknat till och tagit till sig allt vi pratat om för hon är verkligen mysig och omtänksam. Det har alltid pojken varit och är fortfarande. Hans problem att han tänder till lätt och blir MYCKET ARG men han har också mycket tunga känslor men vi kämpar vidare

 
 
Anna

Anna

14 november 2009 15:08

förstår inte HUR vissa människor tänker och vad som ger dom rätt att kränka en annan människa...

...hoppas ni får en skön helg :)

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 13 juli 2010 07:05

Jag pluggade til redovisningsekonom , praktisera på en revisionsbyrå när min dåvarande sambos ekonom blev sjuk i cancer. Vi hade en personlig relation så vid ett besök på sjukhuset så sa jag till henne att behövde hon hjälp så fick hon säga till.Det ...

Av camilla - 8 juli 2010 07:22

Livet har gått i 190 de senaste månaderna och nu har jag landat och kan lägga tid på annat så som detta. Sommarlovet är i full gång och det är skönt. Barnen sköter sig förutom att båda 2 åkte fast för snatteri, det hade jag kunnat vara utan. A hå...

Av camilla - 7 april 2010 21:17

Jag har berättat för skolan om incidenterna på påsklovet och idag ringde de efter mig. A-L var ute efter A IGEN!!!! När jag kom dit var A-L´s styvpappa där och försökte styra upp men A-L skrek och uppträde som om hon mist förståndet. Till slut gav ha...

Av camilla - 5 april 2010 10:21

A kom upp i går morse och var hyfsat glad. Hon berättade att M ringt och de hade pratat länge. M var ledsen för A´s skull. Hon var trött på A-L och hade nu bestämt sig för att prygla A-L??? M ville bli vän med A igen och hon grät en skvätt med. Jag s...

Av camilla - 4 april 2010 07:59

Det mesta har lugnat ner sig kring A men skolan börjar snart igen och då drar det igång igen. Passa på att njuta så länge lugnet varar. Jag har funderat en hel del på hur föräldrar agerar och inte agerar. Hur kan man som förälder lita blint på sitt/s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards