Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Svikna

Av camilla - 23 juli 2009 08:13

Nu är det 6 veckor sedan J psykolog prata med T där han sa att han skulle ringa J och bestämma när de skulle träffas. Har det hänt?? - Nej.

Fattar inte varför T ska straffa barnen som han gör. Förstår han inte vad detta gör mot dem? Kan inte hans sambo berätta , hon om någon borde veta. Sist barnen pratade med pappan och ville komma dit så sa T att han inte vågade för han tror att jag ska se till att han hamnar i fängelse. Detta stod E och skrek i bakgrunden. Har jag nämnt att E är socionom??!!!

Pratade med en bekant till T som berättade att det är E som ligger bakom att barnen inte träffar pappa eller sin lillebror, men jag skyller inte på henne trots att det kan verka så utan det är T som inte vågar vara pappa och fatta sina egna beslut. T har alltid varit bekväm och låtit andra fatta beslut och verkställa olika saker så slipper han ta ansvar för något och han vet vem han kan skylla på . Smidigt eller fegt?

T skulle ge besked efter sommarsemestern om jag skulle få ensam vårdnad och det är snart. Vet inte vad han skall fundera på . Ingenting har förändrats över sommaren . Men jag kommer att driva detta hur långt som helst JAG SKA HA ENSAM VÅRDNAD. Jag anser att T inte skall få kalla sig pappa heller men DET kan jag inte förhindra. Fy fan för dåliga pappor och till er som har en bra relation och engagemang i sina barn säger jag  Underbart att ni kämpar för era barn , barn behöver bägge sina föräldrar.   Keep on..

 
 
Egon S

Egon S

23 juli 2009 08:30

Ni kvinnor gastar alltid om att ni ska ha ensam vårdnad, trots att pappan ofta är mer duglig än mamman som vårdnadshavare. För mig är det tydligt att det idag är unga kvinnor som struntar i sina barn och hellre går ut och festar och rumlar runt, medans de unga männen förgäves försöker bevisa sin duglighet som föräldrar. I feminismens spår har kvinnan blivit allt för egoistisk och krävande. Om jag kände dig skulle jag processa för att du inte skulle få vårdnanden.

http://egonsv.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

3 augusti 2009 23:47

Jasså, han har varit här och rört om också ser jag. En ganska sjuk kommentar "Om jag kände dig skulle jag processa för att du inte skulle få vårdnanden". Jag trodde att man processade för att man älskade sina barn och ville ha mer umgänge med dem vilket jag förstått att ditt ex inte riktigt är ute efter. Enligt Egon så låter det ju bara som ett hat riktat till dig personligen då du är en kvinna och ingenting annat. Man kan också vända på det han skrivit ytterligare. Jag menar hur kan han uttala sig på det viset "om jag kände dig...." Då känner han dig ju uppenbarligen inte och då har ingen rätt att tycka något om den saken heller anser jag. Man kan inte först säga en sak och sedan tala emot sig själv i samma mening. Fast å andra sidan kan han ju tracka ner på sin fru på sin blogg också. Är det kärlek det? Han hade ju barn själv också. Undrar hur sonen eller om han har flera kom till. Jungfrufödsel kanske? :-) Mvh Madde

http://mads.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 13 juli 2010 07:05

Jag pluggade til redovisningsekonom , praktisera på en revisionsbyrå när min dåvarande sambos ekonom blev sjuk i cancer. Vi hade en personlig relation så vid ett besök på sjukhuset så sa jag till henne att behövde hon hjälp så fick hon säga till.Det ...

Av camilla - 8 juli 2010 07:22

Livet har gått i 190 de senaste månaderna och nu har jag landat och kan lägga tid på annat så som detta. Sommarlovet är i full gång och det är skönt. Barnen sköter sig förutom att båda 2 åkte fast för snatteri, det hade jag kunnat vara utan. A hå...

Av camilla - 7 april 2010 21:17

Jag har berättat för skolan om incidenterna på påsklovet och idag ringde de efter mig. A-L var ute efter A IGEN!!!! När jag kom dit var A-L´s styvpappa där och försökte styra upp men A-L skrek och uppträde som om hon mist förståndet. Till slut gav ha...

Av camilla - 5 april 2010 10:21

A kom upp i går morse och var hyfsat glad. Hon berättade att M ringt och de hade pratat länge. M var ledsen för A´s skull. Hon var trött på A-L och hade nu bestämt sig för att prygla A-L??? M ville bli vän med A igen och hon grät en skvätt med. Jag s...

Av camilla - 4 april 2010 07:59

Det mesta har lugnat ner sig kring A men skolan börjar snart igen och då drar det igång igen. Passa på att njuta så länge lugnet varar. Jag har funderat en hel del på hur föräldrar agerar och inte agerar. Hur kan man som förälder lita blint på sitt/s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards