Alla inlägg den 23 juli 2009

Av camilla - 23 juli 2009 16:35

Jag är INGEN feminism. Däremot en vuxen kvinna på 41 år som reder mig bra själv. Jag har alltid protesterat mot att samhället vill att allt ska vara millimeter rättvisa. Jag har alltid stannat hemma när barnen var sjuka, alltid städat och fixat allt utan att gnälla. Jag som person är sådan och blir trött på att höra när man i ett förhållande diskuterar vem som sist bytade blöja på babyn eller sist städa. Sånt gör jag gladeligen själv UTAN att skuldbelägga min partner . Så du har fel Egon Feminist är det sista jag är.

Av camilla - 23 juli 2009 16:26

Kul med kommentarer. Jag anser mig inte vara ung, partypingla och jag kan garantera dig att denna pappa inte är bättre än mig. Och om jag vill ha ensam vårdnad så beror det på att jag och pappan inte har någon som helst konveration . Hur fan skall jag få honom att skriva på ett papper gällande barnens skolgång? Jag bestrider inte att han och barnen skall ha ett umgänge för det välkomnar jag verkligen . Ensam vårdnad handlar endast om vem som skall skriva på diverse papper. Det har absolut ingenting att göra med umgänget.

Och om du hade känt mig så hade du resonerat annorlunda men det står skrivit i stjärnorna eftersom vi inte är bekanta med varandra.

Tycker du det är ok att som pappa skita i sina barn nästan ett år , blivit dömd för misshandel av dessa barn och sen skulle han vara bättre?

Hade du läst hela min blogg så hade du fattat .Jag anser inte att barnen är min egendom men de skall vara trygga i sina bä'gge familjer. Låter som att du blivit orättvist behandlad och isåfall beklagar jag det

Av camilla - 23 juli 2009 08:13

Nu är det 6 veckor sedan J psykolog prata med T där han sa att han skulle ringa J och bestämma när de skulle träffas. Har det hänt?? - Nej.

Fattar inte varför T ska straffa barnen som han gör. Förstår han inte vad detta gör mot dem? Kan inte hans sambo berätta , hon om någon borde veta. Sist barnen pratade med pappan och ville komma dit så sa T att han inte vågade för han tror att jag ska se till att han hamnar i fängelse. Detta stod E och skrek i bakgrunden. Har jag nämnt att E är socionom??!!!

Pratade med en bekant till T som berättade att det är E som ligger bakom att barnen inte träffar pappa eller sin lillebror, men jag skyller inte på henne trots att det kan verka så utan det är T som inte vågar vara pappa och fatta sina egna beslut. T har alltid varit bekväm och låtit andra fatta beslut och verkställa olika saker så slipper han ta ansvar för något och han vet vem han kan skylla på . Smidigt eller fegt?

T skulle ge besked efter sommarsemestern om jag skulle få ensam vårdnad och det är snart. Vet inte vad han skall fundera på . Ingenting har förändrats över sommaren . Men jag kommer att driva detta hur långt som helst JAG SKA HA ENSAM VÅRDNAD. Jag anser att T inte skall få kalla sig pappa heller men DET kan jag inte förhindra. Fy fan för dåliga pappor och till er som har en bra relation och engagemang i sina barn säger jag  Underbart att ni kämpar för era barn , barn behöver bägge sina föräldrar.   Keep on..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards