Alla inlägg under juli 2009

Av camilla - 11 juli 2009 08:08

För att frångå mina "gnäll"priciper så vill jag meddela att idag skall vi på bröllop. Det är min dotter som gifter sig idag med sina kära Magnus. Vi har haft en del att stå i men det är ett trevligt besvär. Jag har haft en riktig tur med bägge mina svärsöner ( eller rättare sagt mina döttrar)

De är skötsamma , hjälpsamma ja helt enkel kanonbra. Hoppas S har bättre tur än vad jag haft med mina 2 giftemål. Idag är jag "bara" sambo men det är en tidsfråga till att jag blir särbo. Vi har en del konflikter när det gäller mina minsta barn och där av blir det bättre att separera och se om det kan bli bättre för det är inga fel på känslorna. Jag har som liten bestämt att mina barn skall aldrig känna att dem är i vägen  det är svårt att komma in i en färdig familj så jag får se vad tiden kan utvisa.. Ha en trevlig helg

Av camilla - 8 juli 2009 09:33

T blev dömd för misshandel, böter till barnen, 40 timmars samhällstjänst. I domen stod det att det inte med bara barnens vittnesmål kunde uteslutas att de hade blivit påverkade av vad de skulle säga men med de starka vittnena som barnen hade så var det ett solklart fall.

Jag kan säga att det kändes mycket bra dels för att få ett avslut på allt men också att man litade på barnen och att det visade på att JAG inte hade ljugit ihop detta. Vilket pappan och hans sambo hävdade och FORTFARANDE gör. Men det finns inga vinnare i denna process bara förlorare och de som förlorade mest var/är barnen. Pappan vägrar fortfarande att ha ett umgänge farmor vill de inte ha kontakt med men deras stora sorg är att inte få träffa lillebror.

Jag pratade med en bekant till deras pappa och han nickade instämmande när jag la fram påståendet att det var E som stoppar all kontakt. Han sa också att ingen kunde förstå vad T sysslar med, tillåter E att styra så totalt sitt liv.

Jag har aldrig förstått hur man kan acceptera att ens partner skall styra den andres liv. Som vuxen måste man kunna fatta sina egna beslut utan att bli toppstyrd hemifrån. Det handlar knappast om husfriden heller för man kan inte avsäga sig allt ansvar och sina egna känslor och vilja för att behaga sin sambo. Jag tycker på ett sätt synd om T men lite skadeglädje poppar upp ibland....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards