Alla inlägg den 11 juni 2009

Av camilla - 11 juni 2009 09:41

Glömde att i samband med att jag sms pappan på väg ner till Svedala för att hämta banen så skrev jag också att   jag tänkte anmäla honom till socialen. Men det behövde jag inte för när jag på måndagen skulle hämta A på fritids så berättade personalen där att de skulle anmäla T , de skulle först prata med J´s psykolog. ( J hade träffat honom ett par gånger på grund av att han mådde dåligt över sin situation hos pappa bla)

Vid detta tillfälle så hade jag börjat studera till kval. redovisningsekonom så det var lite tufft i livet. Min första lediga dag så ringer min bästa vännina och svamlar.... Kasta mig i bilen hem till henne, låg i hallen ,,, Drabbats av en stroke. 49 år gammal.

Nu kan jag säga att jag hann inte med mycket , varken studier eller mig själv. Men jag hade ju barnens farmor som stöttade oss och min sambo så klart.

Mellan alla vänninans undersökningar och kämpande för att komma tillbaks till livet så fick jag pratat med J´s psykolog som sa att han lämnat in en anmälan om barnmisshandel till kommunen. T´s helg närmade sig men jag ringde upp barnens pappa och sa som det var att han var anmäld och jag tänkte inte lämna ut barnen till honom. Naturligtvis så blev pappan ställd ,för detta hade han inte väntat sig. Vi blev kallade till socialen för samtal och den första socionomen vi pratade med kände jag inget förtroende för. Dels för att hon var väldigt ung och hade ingen erfarenhet och det kändes helt enkelt inte riktigt rätt att barnen skulle vara med på första samtalet. Oh tack gode gud så fick vi brev från kommunen att den socionomen var klasskamrat med pappas sambo så hon fick avsäga sig oss.. TACK.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards