Alla inlägg den 26 juni 2009

Av camilla - 26 juni 2009 10:44

Jag mötte upp barnens advokater i Ystad Tingsrätt. Prata lite, de sa att spiken e satt i kistan. Jag gick ner för att röka och möter då pappa, E och hennes kompis Jonny, de såg förvånade ut , jag hade ju sagt till farmor att jag inte skulle komma men herregud Ändå kom jag. In i tingsrätten igen , då hade "våra vittnen" dykt upp. Det var 2 socionomer, psykologen. Jag gick ner en våning för att gå på toaletten och då möter jag FARMOR och hennes sambo Lasse. Deras min var obetalbar. Jag hälsade glatt och gick vidare.

Rättegången började med att vi fick se barnens utsaga på video, T tittade inte på det utan satt mest och titta ner i bordet. På något märkligt vis tyckte jag synd om honom för hade han bara lyssnat på någon annan än sin sambo så hade detta inte behövt gå så här långt. Efter det så förhördes alla andra. När det kom till E så sa T´s advokat att - du skall kanske upplysa om din bakgrund, vad du jobbar med och då kom det _JAG ÄR SOCIONOM. E´s kompis förhördes med men "våra " advokater ställde inte en enda fråga till T´s vittne. Sen kalla man in farmor...... Hon sitter och berättar att hon haft kontakt( per telefon) med T under hela tiden och barnen har aldrig berättat något dåligt om sin pappa till henne.

Jag lovar att jag höll på att svimma Kärringjäveln sitter och ljuger utan problem, hur fan tänker hon???

När T förhördes så fick hans advokat be honom att sätt sig rakt upp och prata i mikrofonen, han svamla en hel del, svarade inte på ett för honom bra sätt. Helt enkelt han gjorde sig själv en otjänst.

När jag körde ifrån detta spektakel så sms:A JAG FARMOR - Hoppas att nämndemännen inte läser så noggrannt för i alla papper står det att T inte vill/har ha kontakt med henne men hon vittnar tvärtemot.

Jag undrar idag om hon ljugit för mig alla gånger som hon ringt och berättat vad T gjort och vad Jonas sagt till henne. Men det lär jag aldrig få reda på.

Jag förstår inte hur hon kunde offra sina barnbarn , hon måste ha förstått att jag skulle få reda på att hon vittnat eller så trodde hon att jag inte skulle komma som jag sagt innan. MEN IDAG ÄR JAG GLAD ATT JAG VAR DÄR.

J ´hade tänkt åka till farmor helgen efter men det ville han inte när jag berättat vad farmor sagt och gjort. Pågen var helt knäckt och förstodd inte hur farmor kunde göra så här. Hans egna ord var- Jag som har litat på farmor...

Jag kan säga att mina barn har fått smaka på en jävla mass svek från vuxenvärlden redan och idag är de  snart 12 & 13. De har kastats in i verkligheten på ett grymt sätt. Tyvärr är det bara jag som idag skall ta hand om detta och försöka leda dem rätt i livet och det är TUFFT. Kan ibland känna att man skyddar och " daltar" mer än andra föräldrar.   Ha en trevlig helg

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards