Alla inlägg den 29 juni 2009

Av camilla - 29 juni 2009 10:24

På J´s födelsedag så fick han ett kort av farmor ( hon var utomlands) och när han öppnade kuvertet så sa han - detta vill inte jag ha, farmor skall få tillbaka det. Han skrev ett brev med förklaring varför han sände tillbaks kortet. Han skrev något i stil med att hon sviket honom och att han inte ville ha med henne att göra mer. Nu hade hon ju pappa och L ( lillebror) istället men det är med brustet hjärta jag skriver detta.

Hemskt att se honom så förtvivlad men vi postade brevet . A fyllde år ett par dagar senare och då skickade farmor sms- A klargjorde att hon inte ville ha med farmor att göra. Farmor försökte få det till att jag kanske ljugit om hennes roll i rättegången. A skrev att hon tyckte farmor var `trög`och farmor skickade tillbaks- Tack detsamma. .....

Jag skicka till farmor att försök inte vända mina barn mot mig, du får stå ditt kast och låt barnen vara i fred. Naturligtvis fick jag inget svar,

Ett par dagar senare så ringer farmors sambo Lasse och skäller ut mig för att barnen skickar sms till farmor och de var inte snälla i dem och jag skulle bara precis passa mej, att T och hans mamma inte haft kontakt alla dessa år var MITT fel.

Jag blev bara så jävla trött. Och totalt vansinnigt arg. Lasse fanns inte i farmors liv när allt detta startade så han vet INGENTING. Efter ytterliggare någon dag så ringer min styvfar- Farmor hade ringt honom och varit rent förtvivlad över att vi inte ville ha med henne att göra längre. Vet inte vad hon förväntade sig att han skulle göra åt detta. Jag är vuxen och bestämmer själv vem jag vill umgås med och inte. Däremot har jag sagt till barnen att vill de träffa pappa eller farmor så är det OK men jag underlättar inte på något vis typ kör de dit eller annat och framför allt så kommer de inte innanför min tomtgräns. Min sambo har hela tiden träffat barnens pappa eftersom de rör sig i samma kretsar och när Lasse ringde och hota mig så sa min sambo till T att antingen ringer du din morsa och ber dem lägga av eller så gör jag det. T gjorde det och jag fick höra sen att farmor är helt knäckt och T vill inte heller ha med henne att göra men de har ju lillebror så ett litet umgänge har dem trots allt. Jag undrar vad farmor trodde att hon skulle vinna på sitt beteende. Till mij styvfar så försvarade hon sig med att man fick ju bara svara ja/nej på advokaternas frågor men det spelar ingen roll för i dessa Ja/Nej frågor så ljög hon. Undrar om hon idag tycker att det var värt detta....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards